Aankomst en de eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Veldman - WaarBenJij.nu Aankomst en de eerste dagen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Lisa Veldman - WaarBenJij.nu

Aankomst en de eerste dagen

Door: Lisa Veldman

Blijf op de hoogte en volg Lisa

06 Februari 2017 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Hierbij een update vanuit Curaçao. Op vrijdag 3 februari kwam ik 20 minuten te laat aan op Hato, dus dat viel qua vertraging mee. De vlucht duurde 9 uur en 45 minuten. Ik had van te voren helemaal geen zin in de vlucht, maar het is me allemaal heel erg meegevallen. Op Hato was er een paspoort controle die je zelfstandig uit kon voeren. Je paspoort werd gescand en er werd een foto van je gemaakt. Er werd verder helemaal niet naar papieren gevraagd, wel gingen mijn koffers nog door zo’n scan. Het vliegveld zelf is vrij klein. Het wachten op mijn koffer duurde wel even. Op Hato werd ik opgehaald door iemand van de huisvesting, en er werd nog iemand weggebracht waar ik het goed mee kan worden. Dus dat was een prettig begin. Qua temperatuur viel het mee, ik kon het uithouden in mijn spijkerboek.

Eenmaal bij mijn huis voor de komende tijd kreeg ik een korte rondleiding en werd ik naar mijn studio gebracht. Het is een prima ruimte om de tijd door te komen, simpel maar voldoende. Minder leuk was dat er kakkerlakken aanwezig waren in de studio. Ik besloot dan ook om maar even iemand om hulp te vragen, en gelukkig waren er lieve mensen die mij wilden helpen. Kennis gemaakt met een aantal mensen en toen die zelfde dag nog mee geweest met een local bus (bus zonder ramen en harde muziek aan die door de stad rijdt) en mee geweest naar een feestje *Full Moon*. Dit was beide leuk, alleen omdat ik weinig had geslapen zat ik er op een gegeven moment wel een beetje doorheen. De eerste ‘’nacht’’ heb ik vier uurtjes geslapen. Als ik kijk naar hoe weinig ik heb geslapen gekeken naar drie nachten dan weet ik niet hoe ik dit vol hou. Thuis slaap ik vaak wel 9 uur per nacht als het me lukt. En oowja, de douche is koud, dus dat was de eerste keer zeker niet aangenaam. Maar ik ben er inmiddels achter dat je het beste voor het douchen even het zwembad in kunt gaan. En het scheelt dat het water lauwig is en niet echt dat ijskoude wordt.

De volgende ochtend was ik vroeg wakker (klaar wakker), ik sliep maar 4 uur. Ik besloot om lekker buiten te gaan zitten, facetimen met mama die ik wel mis maar vaak genoeg spreek. En ook lieve vriendinnetjes even gesproken. Mijn auto werd die ochtend ook gebracht. Hier heb ik foto’s van gemaakt omdat er wel al wat schade aanzit. Dit heb ik gedaan om te voorkomen dat ik van alles moet betalen voor wat ik niet heb veroorzaakt. Die dag kon ik samen met wat mensen mee boodschappen halen. We zijn met mijn auto gegaan en ik moet zeggen dat ik daar wel even aan moest wennen. De koppeling is heel erg licht gevoelig dus krijg je zo snel een hungg effect. Maar goed dat gaat nu wel al beter. De zaterdag ben ik mee geweest naar één van de stranden hier, op de heenweg reden we langs de flamingo’s, alleen stonden ze ver naar achteren (weet de namen nog niet). Op het strand gingen barbecueën en heb ik daarna nog lekker yoghurt tropical ijs gegeten. In de avond gezellig bij het zwembad gezeten en omdat ik best wel moe was ging ik rond 12 uur slapen.

En vandaag (zondag 5-2) heb ik nogmaals wat boodschappen gehaald en ben ik in de middag gekeken bij surfen wat een aantal mensen gingen doen. Het waren enorm hoge golfen. Het lijk mij zelf wel spannend maar het was leuk om te zien. Deze dag heb ik Mac gegeten. Ik ontbijt met yoghurt of iets van fruit of een broodje. De eerste dagen heb ik nog niet heel erg veel eetlust, maar dat zal wel verbeteren. Ik ben inmiddels wel wat meer uitgerust en probeer lekker onder de mensen te zijn. Morgen ga ik voor het eerst naar mijn stage toe, deze keer naar het hoofdkantoor. Dat wordt tijdig vertrekken omdat het even zoeken wordt. Maar het is in de middag dus dat scheelt. Ik ben erg benieuwd en hoop op een goede eerste indruk. Daar zal ik dan ook later even op terug komen.

Verder is het overdag warm, maar er staat een harde wind die ervoor zorgt dat het goed te doen is. In de avond koelt het wel af en heb ik het zelfs al een beetje koud gehad. De zonsondergang is mooi te zien. Het wordt hier rond kwart voor 7 donker. Het autorijden valt me nog mee, het is wel enorm opletten omdat je van alle kanten wordt ingehaald en je van rechts niet altijd voorrang krijgt. En wanneer het regent wordt het heel erg glad op de weg, dit heb ik al gemerkt toen we een keer over een rotonde rolden. En ik zit trouwens al onder de muggenbulten en ben verkouden maar dat gaat ook weer over.

Maar goed, het zijn enorm veel indrukken deze eerste dagen. Maar het gaat wel goed komen allemaal. Jullie krijgen snel weer een update, en als je graag iets wilt weten vraag het dan gerust!
Ik wilde gisteravond uploaden, maar de internetverbinding liet het even afweten dus vandaar dat hij er nu op staat en ik schreef ‘’morgen ga ik naar stage voor kennismaking’’.

Te otra bia,
Xxx Lisa

  • 10 Februari 2017 - 19:37

    Corina Barten:

    Hallo Lisa,

    Wat een hoop eerste indrukken voor jou inderdaad. Ik ben erg benieuwd naar je indrukken over de stageplek en ben benieuwd of je daar Henriette Toonen nog ontmoet. Zij werkt daar ook in de zorg en is een oud collega van mij uit Oisterwijk. Ik hoop dat je enorm gaat genieten van je stage en tijdelijke woonplaats.

    Veel groetjes,

    Corina

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lisa

Op 3 februari vertrek ik voor bijna 6 maanden naar Curacao om stage te lopen in de thuiszorg en mee te kijken bij het consultatiebureau. Dit allemaal in het kader van de opleiding die ik volg tot HBO-verpleegkundige. Deze blog hou ik bij voor het thuisfront en natuurlijk ook voor andere geïnteresseerden.

Actief sinds 06 Dec. 2016
Verslag gelezen: 760
Totaal aantal bezoekers 8473

Voorgaande reizen:

03 Februari 2017 - 26 Juli 2017

Curacao

Landen bezocht: